Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Problemy regulacji stanu prawnego gruntów pod pasem istniejącego odcinka autostrady A-4 w miejscowości Grójec

Tytuł:
Problemy regulacji stanu prawnego gruntów pod pasem istniejącego odcinka autostrady A-4 w miejscowości Grójec
Autorzy:
Kwartnik, A.
Data publikacji:
2002
Słowa kluczowe:
przepisy prawne
drogownictwo
legal regulations
road construction
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Od dnia 1 stycznia 1999 r. istnieją w Polsce cztery kategorie dróg publicznych: 1) krajowe, 2) wojewódzkie, 3) powiatowe, 4) gminne. Drogi krajowe stanowią własność Skarbu Państwa, a pozostałe - własność właściwego samorządu województwa, powiatu lub gminy. Przekazywanie gruntów właściwemu zarządcy drogi, tj. Generalnemu Dyrektorowi Dróg Publicznych w odniesieniu do dróg krajowych oraz zarządom poszczególnych jednostek samorządu terytorialnego w stosunku do dróg wojewódzkich, powiatowych i gminnych, niesie za sobą konieczność regulacji stanu prawnego gruntów zajętych pod pas drogowy. W pracy przedstawiono analizę problemów geodezyjno-prawnych występujących w związku z regulacjami stanu prawnego gruntów pod drogami. Autorka przedstawiła wyniki badań ksiąg wieczystych, ustalania statusu prawnego nieruchomości nie istniejących związków samorządowych oraz procedury pozwalające na regulację stanu prawnego gruntów zajętych pod pas autostrady bez podstawy prawnej
From 1st January 1999 there are four categories of public roads in Poland. State roads belong to the Treasure and the others are possessed by proper authorities. Giving the land to a proper road administration (General Director of Public Roads) in reference to state roads and a proper self-government in connection with provincial and communal roads has carried the necessity of legal land regulations of the ground taken under the roads. The paper presents an analysis of law-geodetic problems connected with legal regulations of the ground taken under roads. The author has shown the results of Land Register researches settlements of legal state of real-estate unexisting self-government unions and procedures which allow to regulation the legal state of lands taken under motorways without a legal basis

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies