Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Problemy ruchu lotniczego w regionalnym porcie lotniczym

Tytuł:
Problemy ruchu lotniczego w regionalnym porcie lotniczym
Autorzy:
Skorupski, J.
Malarski, M.
Data publikacji:
2012
Słowa kluczowe:
Modelowanie procesu obsługi samolotów
Obsługa ruchu lotniczego w porcie lotniczym
Air traffic service in airport
Model-ling of air traffic service
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Port lotniczy stanowi punkt węzłowy transportu lotniczego. Występują w nim dwie grupy procesów obsługi - obsługa samolotów, wykonywana w części lotniczej portu lotniczego oraz obsługa pasażerów, wykonywana w części pasażerskiej portu lotniczego. Regionalny port lotniczy jest istotnym czynnikiem wyrównywania poziomu gospodarczego i kulturalnego regionów w UE. Operacje obsługi ruchu samolotów w rejonie lotniska mają charakter wielofazowy i mogą być analizowane jako procesy losowe. Takie procesy wygodnie jest badać przy wykorzystaniu modeli wykorzystujących teorię masowej obsługi. W artykule przedstawiono analizę operacji i procedur obsługi ruchu samolotów. Na tej podstawie przedstawiono przykład modelowania tych procedur przy wykorzystaniu sieciowych modeli masowej obsługi. Prezentowana w artykule metoda może być wykorzystana do racjonalizacji wykorzystania dostępnej infrastruktury lotniskowej, szczególnie w obliczu planowanej modernizacji jej elementów lub znacznych zmian charakteru potoku pasażerów.
Airport is the central point of air transport system. There are two groups of service processes provided - air traffic service and passengers' service. Regional airport is an important factor in economic and cultural level equalization of regions in European Union. Air traffic service can be treated as a random multi-phase process. Such processes can be researched using models developed according to queuing theory methods. In the paper analysis of basic operations and procedures that make up the air traffic service was performed. On this basis an example of modelling with the use of queuing theory methods was given. Method presented in the paper can be used to rationalize the utilization of available airport infrastructure, especially due to the planned modernization of its elements or substantial changes of the character of passengers stream.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies