Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Idea kompleksowego zarządzania przez jakość - TQM.

Tytuł:
Idea kompleksowego zarządzania przez jakość - TQM.
Autorzy:
Ziółkowski, S.
Data publikacji:
2006
Słowa kluczowe:
system zarządzania jakością
TQM
kompleksowe zarządzanie przez jakość
quality management system
total quality management
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W czasach współczesnych, zwłaszcza po II wojnie światowej nastąpił znaczny wzrost zainteresowania problematyką jakości. Podejście do jakości zmieniło się wraz z rozwojem techniki, technologii i świadomości społecznej; uzależnione było od warunków politycznych, organizacyjnych i prawnych, a także od świadomości menedżerów. W latach 1950-60 nastąpiło względne nasycenie chłonnego, powojennego rynku, a w ślad za tym przemiana rynku producenta w rynek konsumenta. Producenci i menedżerowie, aby utrzymać swoje firmy na rynku zostali zmuszeni do liczenia się z konsumentami - zarówno jeśli chodzi o zainteresowanie ich swoim produktem, jak i zapewnienie im satysfakcji z dokonanego wyboru. Okazało się, że kompleksowe i racjonalne spełnianie wymagań konsumentów wymusza zmianę dotychczasowego podchodzenia do kwestii zapewnienia jakości, jak też problemów zarządzania.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies