Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Capacity forces and pressure in slide journal bearing with unsteady laminar lubrication.

Tytuł:
Capacity forces and pressure in slide journal bearing with unsteady laminar lubrication.
Autorzy:
Krasowski, P.
Data publikacji:
2006
Słowa kluczowe:
łożysko ślizgowe
niestacjonarne laminarne smarowanie
ciśnienie
nośność
journal bearings
unsteady laminar lubrication
pressure
capacity forces
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This paper presents the results of numerical solutions modified by the Reynolds equation of laminar unsteady lubrication of a cylindrical slide journal bearing. The particular solutions are limited to isothermal models of bearing with infinite length, lubricated by Newtonian oil with the dynamic viscosity dependent on pressure. The disturbances are related with unsteady velocity of oil flow on the sleeve and on the journal. The results are shown in the diagram of hydrodynamic pressure and capacity forces in the dimensionless form in time intervals of dispacement duration.
W prezentowanej pracy analizowano zmianę siły nośności hydrodynamicznej przy niestacjonarnym, laminarnym smarowaniu cylindrycznego poprzecznego łożyska ślizgowego. Prezentowane rozwiązania dotyczą izotermicznego modelu łożyska o nieskończonej długości. Rozważano niestacjonarność przepływu spowodowaną zaburzeniami prędkości oleju smarującego w kierunku obwodowym na czopie i na panewce łożyska. Zaburzenia prędkości przepływu czynnika smarującego w kierunku obwodowym na czopie mogą być spowodowane drganiami skrętnymi czopa podczas ruchu obrotowego wału. Drgania skrętne nakładają się na ruch roboczy wirującego czopa i powodują zaburzenia prędkości oleju na powierzchni czopa łożyska. Wielkości tych zaburzeń są proporcjonalne do amplitudy drgań skrętnych, częstości wymuszenia oraz promienia czopa łożyska. Zaburzenia prędkości oleju w kierunku obwodowym na panewce mogą być spowodowane drganiami obwodowymi panewki wraz z obudową łożyska. Izotermiczny model łożyska może być przybliżonym modelem pracy łożyskowego węzła tarcia przy ustalonych warunkach obciążenia cieplnego, np. łożyska w agregatach prądotwórczych na statkach.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies