Tytuł pozycji:
Bezpieczeństwo i higiena pracy a rozwój koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu
Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR) stopniowo staje się jednym z najważniejszych zagadnień w biznesie. Obecnie nie ma jednej uniwersalnej definicji CSR. W artykule dokonano przeglądu definicji CSR, zarówno pochodzących z literatury przedmiotu, jak i z praktyki. Artykuł skupia się na ukazaniu relacji między aspektami bezpieczeństwa i zdrowia w pracy a strategią CSR, wskazuje korzyści z podejmowania działań w tym zakresie. Ponadto omawia dodatkowe możliwości, jakie daje rozwój CSR w firmie dla kwestii związanych z bezpieczeństwem i zdrowiem pracowników.
Corporate social responsibility (CSR) has gradually become a leading issue in business. CSR does not presently have a universally accepted definition. This article reviews definitions of CSR from both practice and the literature. It also focuses on the relationship between aspects of OSH and CSR strategy, and the success of CSR initiatives. Moreover, the article looks into the opportunities for OSH raised by the development of CSR.