Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Preliminary Researches Of Influence Of Different Loads On Working Conditions And Performances Of The Piston Combustion Engine With Direct Fuel Injection

Tytuł:
Preliminary Researches Of Influence Of Different Loads On Working Conditions And Performances Of The Piston Combustion Engine With Direct Fuel Injection
Autorzy:
Jankowska-Siemińska, B.
Jankowski, A.
Slezak, M.
Data publikacji:
2007
Słowa kluczowe:
combustion engines
direct fuel injection
mixture preparation processes
homogeneous strategy
heterogeneous strategy
laser methods
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie  Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
The most of research works with reference to piston engines with the direct fuel injection concentrate on two basic systems . One system is a homogeneous system and refers to high engine loads both from the point of view of torque and rotational engine speed. The second system refers to small loads and rotational engine speeds which usually do not exceed 50 % of the maximum allowable loads and the rotational speed. These systems were an object of the analysis and research with use of the laser-equipment , mostly the PDPA and LDV. For the comparison only the PIV research were brought over. In brought over analysis one returned the special attention on stratified combustion, homogeneous combustion, water injection and water fuel emulsions, heat exchange. In particular research injectors, the combustion space of the constant of the volume with 3D laser equipment (PDPA, LDV), results of researches of fuel spray concerning droplet diameters, results of researches of fuel spray concerning droplet distribution of lineal and volume, and dependences Rosin-Rammler, results of researches of fuel spray concerning distribution of 3D droplet velocity, results of the analysis of combustion rate and impulse for fuel spray are presented in the paper. The obtainment of small droplet dimensions is possible in the way increasing of the injection pressure. However high increasing of the pressure unfavourably bears on life of fuel equipment. From other methods one can mention methods mechanical improvements of spraying of the fuel. One of mechanical methods stayed put-upon in research of the ignition process.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies