Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Rola badań subiektywnych w procesach oceny jakości usług w sieciach telefonii komórkowej

Tytuł:
Rola badań subiektywnych w procesach oceny jakości usług w sieciach telefonii komórkowej
Autorzy:
Zalewski, Ł.
Data publikacji:
2009
Słowa kluczowe:
QoS
QoE
jakość usług
badania subiektywne
dom jakości
quality of service
subjective tests
Mouse of Quality
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Zwrócono uwagę na badania subiektywne jako uzupełnienie obecnie wykorzystywanych metod oceny jakości. Przedstawiono różne źródła danych, na podstawie których operatorzy określają jakość usług. Podano ich wady i zalety. Pokazano wkład badań subiektywnych w stworzenie domu jakości oraz wykorzystanie ich wyników w modelu E2EQoS.
This paper draws attention to the subjective test as a complement to currently used methods of quality assessment. The overview of various data sources on which the operators determine the quality of services were done and the advantages and disadvantages of this sources were presented. Next, the contribution of subjective tests in the creation of a house of quality and the use of their results in the E2EQoS model were shown.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies