Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Upadłość nowo powstałych przedsiębiorstw transportowych oraz warunki funkcjonowania firm pozostałych na rynku

Tytuł:
Upadłość nowo powstałych przedsiębiorstw transportowych oraz warunki funkcjonowania firm pozostałych na rynku
Autorzy:
Rokicki, T.
Data publikacji:
2011
Słowa kluczowe:
przedsiębiorstwa transportowe
upadłość przedsiębiorstw
bankruptcy transport enterprises
transport enterprises
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem artykułu było przedstawienie skali upadłości nowo powstałych przedsiębiorstw transportowych oraz charakterystyka firm pozostałych na rynku. Do analizy wykorzystano dane statystyki masowej GUS odnoszące się do przedsiębiorstw powstałych w latach 2003-2005 i funkcjonujących w 2008 roku. Stwierdzono, że nowo powstałe przedsiębiorstwa transportowe narażone są na upadłość szczególnie w pierwszym roku swojej działalności. W kolejnych latach funkcjonowania, spośród pozostałych na rynku, likwidacji ulega zwykle około 20% firm rocznie. Przedsiębiorstwa transportowe miały głównie problemy związane z popytem, takie jak duża konkurencja (szczególnie cenową). Mało istotna była niedostateczna renoma i znajomość firmy na rynku. Problemy podażowe dotyczyły niedostatecznych środków finansowych, braku pracowników o odpowiednich kwalifikacjach oraz trudności związanych ze ściąganiem należności. Wymienione problemy były najczęstszą przyczyną upadłości firm.
The aim of this article was to present scalę of the bankruptcy in newly created transport enterprises and characteristics of firms operating in the market. For the analysis were used the statistical data CSO relating to the enterprises created i n 2003-2005 and operating in 2008 year. The research show that the newly created transport companies were particularly yulnerable to bankruptcy in the first year of existence. In next years of existence, scalę of the bankruptcy was smaller (20% per year). Transport companies had mainly problems with demand, like a high price competition. Supply-side problems concerned to insufficient funding, qualifications of personnel and difficulties with debt collection. These problems were often cause of bankruptcy transport enterprises.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies