Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Determination of regulation characteristics of switched reluctance motors for quasi-optimal operation

Tytuł:
Determination of regulation characteristics of switched reluctance motors for quasi-optimal operation
Autorzy:
Tomczewski, K.
Wach, P.
Data publikacji:
2006
Słowa kluczowe:
przełączalny silnik reluktancyjny
silnik reluktancyjny
regulacja
modelowanie
switched reluctance motor
control
modelling
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The paper presents regulation characteristics that fulfill the requirements of highest possible efficiency and strongly reduced torque ripple level. For switched reluctance motors it is not so simple and obvious, because the regulation characteristics depend on three variables: phase voltage, switch-on and switch-off angles. For this reason in a steady state the same operation point (Tl, ω) of the mechanical characteristic is attainable for quite different values of those control parameters. So there is a field for quasi-optimal operation and the choice of the coresponding control parameters is the main subject of this work. The paper presents also the method to determine these quasi-optimal control characteristics from simple tests or from computations based on presented simple mathematical model.
W artykule przedstawiono charakterystyki regulacyjne przełączalnego silnika reluktancyjnego, umożliwiające pracę silnika z maksymalną dla zadanych punktów pracy sprawnością lub przy niskich pulsacjach momentu elektromagnetycznego. W przypadku przełączalnego silnika reluktancyjnego zależności te nie są tak oczywiste i jednoznaczne, jak dla innych typów silników, ponieważ zależą od trzech parametrów: napięcia zasilania oraz kątów jego załączania i wyłączania. W stanie ustalonym te same punkty pracy na charakterystykach mechanicznych można uzyskać przy całkowicie różnych wartościach tych parametrów. W artykule przedstawiono metodę wyznaczania takich charakterystyk na podstawie wyników niewielkiej liczby prostych do wykonania pomiarów lub obliczeń bazujących na przedstawionym w artykule modelu matematycznym silnika.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies