Tytuł pozycji:
Zarządzanie przedsiębiorstwem społecznie odpowiedzialnym
W artykule zaprezentowano wybrane aspekty zarządzania przedsiębiorstwem społecznie odpowiedzialnym. Po wprowadzeniu w istotę koncepcji społecznej odpowiedzialności, omówiono strategię odpowiedzialności społecznej przedsiębiorstwa, uczenie się organizacji jako czynnik wzmocnienia społecznej odpowiedzialności, istotę systemu zarządzania środowiskowego, zasady odpowiedzialnego inwestowania oraz metody wzmocnienia społecznej odpowiedzialności wobec pracowników. Przytoczono również wyniki badań przeprowadzonych w przedsiębiorstwach Dolnego Śląska, dotyczących postrzegania i stosowania koncepcji społecznej odpowiedzialności.
The article provides different aspects of socially reliable company management. After an introduction of social reliable concepts, the main aspects were presented: a strategy of socially reliable company, learning as a social reliable support factor, an essence of environmental management system, principles of reliable investment and methods which support social reliable towards employees. The article discussed results of research into social reliable concept understanding and applying in Lower Silesia companies.