Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Investigation of filter-catalyst for soot emission control of older-type diesel engines.

Tytuł:
Investigation of filter-catalyst for soot emission control of older-type diesel engines.
Autorzy:
Zabrzeski, J.
Tylus, W.
Musialik-Piotrowska, A.
Data publikacji:
2006
Słowa kluczowe:
silnik Diesla
sadza
filtr
usuwanie sadzy
filters
exhaust gases (engine)
soot
soot emission control
diesel engines
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
European standards for diesel particulate matter (DPM) emission impose a ban on further use of old-type diesel engines in Poland and other new member countries of European Union. This particularly refers to engines installed in city buses. Based on the well-known theory that diesel soot particulates have the ability to coagulate and aggregate, we propose a simple and cost-effective method of DPM-emission control. We show the results of successful full-scale tests on DPM emission control system in city buses equipped with old-type diesel engines. DPM emitted from diesel engines is collected on a ceramic filter instead of using a conventional exhaust silencer. A simple automatic regeneration system provides complete combustion of the collected material within 0.5-1 minute. Such a design complies with relevant standards and eliminates potential health implications.
Zaostrzające się normy emisji sadzy z silników Diesla w Polsce i w innych krajach ostatnio przyjętych do UE mogą stać się przeszkodą dla dalszej eksploatacji autobusów miejskich starego typu. Opierając się na znanej teorii zdolności cząstek sadzy do koagulacji i agregacji, zaproponowano prostą i tanią metodę ich usuwania. Przedstawiono wyniki badań ruchowych filtrokatalizatora zainstalowanego w autobusie miejskim starego typu w miejscu tradycyjnego tłumika. Prosty system automatycznej regeneracji filtra umożliwia wypalenie nagromadzonej sadzy w ciągu 0,5-1 minuty. Zaproponowane rozwiązanie umożliwia dostosowanie wielkości emisji do obowiązujących norm, przyczyniając się tym samym do poprawy jakości środowiska miejskiego

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies