Tytuł pozycji:
Modern method analysis of mining electric traction
The paper present's a mathematical model the traction vehicle composed with locomotive and mines coal wagon. This model enables an analysis of the influence an mining traction exploitations parameters: power supply parameters, the technical state of the vehicle, the state of the track-way, on exploitations parameters of the train: the drive speed, current input, and on the organization of the trains traffic on the given level of the mine. In the article introduced an analysis of trolley traction model, for approximation of multinomial of non-linear occurrences. Numeric calculations were realized using of the TEG-3 computer program. Results of computer calculations realized for selected sections of the mine-traction, were verified in industrial conditions. Corrections results of empirical investigations enables verification of influence an exploitations tractions parameters on schedules of trains rides on the chosen level of the mines.
W artykule przedstawiono model matematyczny pojazdu trakcyjnego złożony z lokomotywy oraz wozów urobkowych. Model ten umożliwia przeprowadzenie analizy wpływu parametrów eksploatacyjnych kopalnianej trakcji: parametry zasilania, stan techniczny pojazdu, oraz stan torowiska, na parametry eksploatacyjne pociągu: prędkość jazdy, prąd pobierany z zasilacza, oraz na organizację ruchu pociągów na danym poziomie kopalni. W artykule przedstawiono analizę modelu trakcji przewodowej, dla aproksymacji wielomianowej zjawisk nieliniowych. Obliczenia numeryczne przeprowadzono przy wykorzystaniu programu komputerowego TEG-3. Wyniki obliczeń symulacyjnych wybranych odcinków trakcji kopalnianej, zweryfikowane badaniami przemysłowymi, umożliwiły weryfikację oceny wpływu parametrów eksploatacyjnych trakcji, na harmonogramy przejazdów pociągów na wybranym poziomie KWK.