Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Sterowanie transportem z wykorzystaniem telematycznych systemów rejestracji i ekspozycji danych

Tytuł:
Sterowanie transportem z wykorzystaniem telematycznych systemów rejestracji i ekspozycji danych
Autorzy:
Piecha, J.
Gołosz, J.
Wąsik, R.
Data publikacji:
2002
Słowa kluczowe:
ruch drogowy
sterowanie ruchem drogowym
sterowanie transportem
transport
sygnalizacja telematyczny
system Optymal
road traffic
road traffic control
transport control
traffic light
telematic system
Optymal system
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Praca przedstawia wyniki badań statutowych realizowanych w Zakładzie Informatyki Transportu Wydziału Transportu Politechniki Śląskiej w roku 2002. Na poziomie najniższym systemu sterowania ruchem drogowym zaimplementowano neuronowy klasyfikator miar jakości ruchu, którego zasadniczą cechą jest szybka ocena wektora stanu pasa jezdni. Wprowadzone pojęcie znacznika stanu pasa ruchu jest syntetycznym wskaźnikiem podstawowych parametrów, jak: natężenie ruchu, prędkość pojazdów oraz zadany poziom priorytetu dla pojazdów komunikacji miejskiej. Zestaw markerów umożliwia dokonanie wyboru najlepszego programu sygnalizacji świetlnej. Poziom wyższy systemu sterownia dla wysoko zurbanizowanych aglomeracji miejskich realizują centra dyspozytorskie. W niniejszym opracowaniu przedstawiono wybrane elementy modułu oprogramowania systemu ingerencji w liczbę zezwoleń na wjazd w strefy ograniczonego ruchu [1] za pomocą systemu transparentów, gdzie ruch pasażerski przejmują środki transportu miejskiego [2].
In a lowest level of a road transport traffic control the neural classifier of quality measures has been implemented. Its characteristic feature is a very fast response on a current status vector of the traffic track. The defined pointer of traffic track status plays a role of a complex pointer representing several traffic factors, as intensity, speed, and priorities of in-city traffic.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies