Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Badanie wpływu zmian parametrów usprężynowania wózków na bezpieczeństwo ruchu modelu pociągu po torze zakrzywionym

Tytuł:
Badanie wpływu zmian parametrów usprężynowania wózków na bezpieczeństwo ruchu modelu pociągu po torze zakrzywionym
Autorzy:
Matej, J.
Zaborowski, J.
Data publikacji:
2001
Słowa kluczowe:
pociąg towarowy
bezpieczeństwo ruchu
usprężynowanie
kolejowy zestaw kołowy
goods train
traffic safety
springing
railway wheelset
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Zbadano model pociągu towarowego, utworzony przez trzy naczepy bimodalne i cztery wózki dwuosiowe. Badania wykonano przy pomocy programu Adams/Rail. Celem analizy numerycznej było określenie wpływu zmian w parametrach usprężynowania wózków na bezpieczeństwo ruchu modelu pociągu po torze zakrzywionym. W tym celu zmieniono wartości parametrów sztywności w prowadzeniu osi zestawów kół w każdym z wózków. Bezpieczeństwo ruchu modelu zbadano na torze zakrzywionym, przyjmując do oceny kryterium Nadała.
We presented the elements of modelling and simulation results, obtained from the Adams/Rail module on curved track for the bimodal train. We investigated here the lateral train behaviour on curved track.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies