Tytuł pozycji:
Poziomy uczenia się w organizacji - wybrane aspekty
W pracy przedstawiono zagadnienia, dotyczące procesów uczenia się, analizując następujące poziomy uczenia się: indywidualny, grupowy, organizacyjny i międzyorganizacyjny. W pracy skoncentrowano się na analizie organizacyjnego uczenia się. Głównym celem badań jest analiza sprzeczności organizacyjnego uczenia się w kontekście przedsiębiorczości strategicznej. W toku badań omawiane sprzeczności podzielono na: sprzeczności strukturalne, tkwiące w strukturze organizacji, która efektywnie się uczy, oraz sprzeczności procesowe, wynikające z postrzegania uczenia się jako procesu. Referat zakończyły wnioski oraz implikacje dla kadry zarządzającej.
This article deals with issues pertaining to following processes of learning: individual, group, organizational, and inter organizational. The paper concentrated on the organizational level. The main objective of the research is analysis of contradictions in organizational learning in the context of strategic entrepreneurship. In the course of the research the contradictions were divided into two categories: structural contradictions (immanent to the structure of an effectively learning organization) and process contradictions (resulting from viewing learning as a process). The paper ends with conclusions and implications for managers.