Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wpływ luzu międzyzębnego i prędkości obwodowej kół na stan termiczny przekładni zębatej stożkowej

Tytuł:
Wpływ luzu międzyzębnego i prędkości obwodowej kół na stan termiczny przekładni zębatej stożkowej
Autorzy:
Skoć, A.
Spałek, J.
Data publikacji:
2000
Słowa kluczowe:
przekładnie zębate
przekładnie stożkowe
luz międzyzębny przekładni
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule przedstawiono wyniki badań eksperymentalnych, na podstawie których podjęto próbę określenia wpływu luzu międzyzębnego i prędkości obwodowej kół na stan termiczny przekładni zębatej stożkowej. Wykazano, że w celu zmniejszenia nagrzewania się przekładni, jeżeli nie istnieją inne wymagania konstrukcyjne, celowe jest zwiększenie luzu międzyzębnego ponad wartość zalecaną przez normy.
The article presents results of experiments which were an attempt to define the influence of pitch play and wheels peripheral speed on the thermal status of bevel gear. It was found that in order to decrease gear warming it is sensible to increase pitch above the value suggested by the standards, if the are no construction or other specific requircments.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies