Tytuł pozycji:
Orientacja marketingowa a efektywność i konkurencyjność współczesnych przedsiębiorstw
Oczekiwanym rezultatem podnoszenia efektywności przedsiębiorstw jest poprawa ich konkurencyjności. Dążąc do uzyskania przewagi na rynku, współczesne przedsiębiorstwa muszą kierować się kryteriami efektywnościowymi, zarówno o charakterze ekonomicznym, związanymi z dokonywaniem właściwej alokacji zasobów, jak również kryteriami o charakterze prakseologicznym. Jednocześnie, biorąc pod uwagę współczesne aspekty strategiczne, uzyskanie przewagi konkurencyjnej wymaga przyjęcia przez przedsiębiorstwa orientacji marketingowej, co wiąże się z posiadaniem zdolności w zakresie właściwego budowania długofalowych relacji z klientami, opartych na wzajemnej wymianie korzyści i wartości.
The expected result of improving companies efficiency is achieving by them competitive advantage. Aiming at superiority on the market, contemporary companies should consider efficiency criteria, both of economic character, referring to optimal assets allocation, as well as of praxeological character. On the other hand, taking into account present strategic aspects, attaining competitive advantage demands assuming by the company market orientation, which is connected with possessing ability' in the area of proper long-term relationship with customers building, based on mutual exchange of benefits/profits and values.