Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Kryterium hałasu w projektowaniu wjazdów z drogi do ekranowanej zabudowy

Tytuł:
Kryterium hałasu w projektowaniu wjazdów z drogi do ekranowanej zabudowy
Autorzy:
Woźniak, K.
Data publikacji:
2012
Słowa kluczowe:
droga
hałas komunikacyjny
ochrona przed hałasem
ekran akustyczny
posesja
wjazd na posesję
projektowanie
road
traffic noise
noise protection
acoustic screen
estate
entry gate
planning
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W referacie przedstawiono badania klimatu akustycznego w obrębie wjazdów do posesji, gdy dla jej ochrony akustycznej konieczne jest zastosowanie ekranowania. Innym celem badania była ocena wpływu wzajemnej lokalizacji przerwy/wjazdu w ekranie i domu na klimat akustyczny wokół domu. Pierwsza część przedstawia empiryczne i symulacyjne badania wpływu przerwy w ekranie na klimat akustyczny ekranowanej posesji. Następnie opisane są możliwości poszukiwania optymalnej lokalizacji budynku i wjazdu w obrębie działki z zastosowaniem metody symulacji. Kolejna część opisuje wpływ lokalizacji ekranów dźwiękochłonnych i szerokości wjazdów na ograniczenia widoczności i bezpieczeństwo ruchu. Wnioski są związane z praktyką projektowanie wjazdów do budynków i projektowania ekranów akustycznych w otoczeniu dróg.
The paper presents methodology for investigation of acoustic climate within lots along a road where the house and recreational area in its surrounding are located and are screened by noise barrier. Another aim of the study was to investigate impact of location of the gap in barrier with entry gate and a house on the acoustic climate around the house. The first part presents empirical and simulation investigations of gap impacts in a noise barrier on the acoustic field within the screened lot. Next, possibilities of searching for an optimal relative building/gate locations within the lot using the simulation method are described. Conclusions are related to practical design of access to buildings in road surroundings and design of noise barriers, also when several gates should be provided.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies