Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Torsion brittle rupture of railway rail

Tytuł:
Torsion brittle rupture of railway rail
Autorzy:
Gantchenko, V.
Maziarz, M.
Stasi, J.
Stasi, M.
Data publikacji:
1999
Słowa kluczowe:
pękanie szyny
krzywizna torów
koła jezdne
stan naprężeń skrętnych
wady krytyczne
pękanie wg II modelu zniszczenia
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
In curves, according to the speed, the wheels apply centrifugal forces on the head of the rail. The torsion of the beam generale a shear stresses state. In a welded joint (a weak section) any defect (as inner cavities) with critical size initiate a facture in modde II.
Na krzywiznach torów z powodu prędkości koła jezdne działają siłami odśrodkowymi na główkę maszyny. Skręcanie szyny wywołuje stan naprężeń skrętnych. W połączeniu spawanym defekty (pustaki, wtrącenia itp.) o wielkości wad krytycznych rozpoczynają pękanie wg II modelu zniszczenia.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies