Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wykorzystanie charakterystycznych punktów przebiegu wydzielania ciepła do sterowania procesem spalania w silnikach ZS

Tytuł:
Wykorzystanie charakterystycznych punktów przebiegu wydzielania ciepła do sterowania procesem spalania w silnikach ZS
Autorzy:
Gilowski, T.
Stelmasiak, Z.
Data publikacji:
2002
Słowa kluczowe:
przebieg wydzielania ciepła
silnik o zapłonie samoczynnym
sterowanie procesem spalania
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule przedstawiono analizę przebiegu wydzielania ciepła w silniku o zapłonie samoczynnym zasilanym tradycyjnie oraz gazem ziemnym sprężonym (CNG) w układzie dwupaliwowym. Przedmiotem analizy były wyniki obliczeń uzyskane na podstawie zarejestrowanych wykresów indykatorowych jednocylindrowego silnika badawczego o wtrysku bezpośrednim. Analizowano położenie względem GMP charakterystycznych punktów przebiegu wydzielania ciepła odpowiadających: początkowi spalania; końcom wydzielania 30%, 50% i 80% całkowitej ilości ciepła wydzielonego w cyklu pracy oraz końcowi spalania. Wstępna analiza położenia punktów charakterystycznych wykazała, że 80% całkowitego ciepła jest wydzielana w czasie krótszym niż połowa czasu spalania ładunku. Dalszy proces spalania jest przewlekły, a spalanie ostatnich 2% dawki trwa na tyle długo, że znacząco zakłóca analizy wpływu zmiany regulacji silnika na całkowity czas spalania. Wnioski ogólne mogą być wykorzystane w badaniach procesu spalania w silnikach ZS oraz przy adaptacji silników do zasilania dwupaliwowego i budowie systemów ich sterowania.
The paper presents the analyse of heat release process in the self ignition engine fed conventional and compressed natural gas (CNG) in the dual fuel system. The comparison object were the characteristic points of the heat release course correspond to: start of combustion; points of 30%, 50% and 80% the total heat released in the cycle; end of combustion. The analysis of the location characteristic points to the TDC will be used as the control criterion of the pilot dose injection timing in the dual fuel engine. The preliminary analysis shown that 80% of total heat released in engine cycle take place in shorter time as 50% the total combustion time. After-burning of the last 2% fuel is significantly long what extend the total combustion time. This difficult development of changes engine regulation on the total combustion time. The general conclusion can be used in the combustion analysis and engine adaptation to dual fuel fuelling as well as in the control system design.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies