Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Engine torque dosage in passenger car

Acceleration pedal scaling and its interpretation exerts significant influence on cooperation between the driver and automatic control systems of engine and vehicle. In this elaboration a supervisory controller is presented. It permits on programmed dosage of the engine torque. So it is possible to exert an advisable influence on the temporary processes, stepping out during car acceleration. For dependences identification, simulations investigations of the vehicle acceleration were done. These simulations were done with use of the Road Load Simulator. Thus the influence of transient process on engine work was taken into account. The investigations results for three different power units are enclosed. From the analysis it results, that visible advantages can be reached for every solution. However, the most important is the engine torque dosage in the drive automates.
Sposób powiązania momentu obrotowego silnika z położeniem pedału przyśpieszenia wywiera znaczący wpływ na przebieg współpracy pomiędzy kierowcą i automatycznyrn systemem zarzadzania silnikiem i pojazdem. W tym opracowaniu przedstawiono sterownik nadzorczy. Pozwala on na programowanie dozowania momentu obrotowego silnika. W ten sposób jest mozliwe wywieranie celowego wpływu na procesy przejściowe występujące podczas przyśpieszania samochodu. W celu identyfikacji wystepujących zależności, przeprowadzono symulacyjne badania procesu rozpędzania samochodu. Badania te zrealizowano w oparciu o Symulator Drogowego Obciążenia Silnika. Dzięki temu procesy przejściowe w pracy silnika zostały uwzględnione. Załączono wyniki symulacji dla trzech różnych układów napędowych. Z ich analizy wynika, ze widoczne korzyści można osiągnać dla każdego z rozważanych wariantów układu napędowego. Jakkolwiek, najważniejsze jest wlaściwe dozowanie momentu obrotowego silnika w przypadku automatow napędowych.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies