Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Determination of trace elements in classroom aerosols [communication]

Tytuł:
Determination of trace elements in classroom aerosols [communication]
Autorzy:
Połednik, B.
Węgrzynek, D.
Data publikacji:
2005
Słowa kluczowe:
pierwiastek śladowy
aerozol atmosferyczny
oznaczanie pierwiastków śladowych
indoor aerosols
indoor air pollution
school environment
trace elements
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The nature and concentration of aerosol particles affect the classroom indoor air quality and have a significant impact on children's and youth's health. The results of investigation of trace elements concentrations, grain size and mineral distribution of aerosol particles and precipitation inside one of the classrooms in Lublin University of Technology have been presented. They were compared with the results of investigation of outdoor aerosols and precipitation. A significant difference between the indoor and outdoor particulate matter was shown. The indoor aerosols contained more Ca and K, while Fe and Pb predominated in outdoor aerosols. The attempt to identify sources of pollution in the classroom indoor air was undertaken on the basis of these results. It was emphasized that quantitative data from studies of aerosol particles in classrooms could play an important role in determination of students' exposure to specific contaminants connected with inhaled aerosols. Utility of such investigations for activities which eliminate sources of hazardous aerosols in schools was also pointed out.
W pracy przedstawiono wyniki badania zawartości pierwiastków śladowych, składu ziarnowego i mineralnego cząstek aerozolowych i cząstek osiadłego pyłu w jednej z sal ćwiczeniowych Politechniki Lubelskiej. Porównano je z wynikami takich samych badań dla cząstek aerozolowych i osiadłego pyłu na zewnątrz budynku. Porównanie to wykazało znaczące różnice w jakości i zawartości części stałych w powietrzu wewnętrznym i zewnętrznym. Cząstki aerozolowe wewnątrz pomieszczenia zawierały więcej Ca i K, natomiast na zewnątrz budynku zawierały więcej Fe i Pb. Na podstawie uzyskanych danych podjęto próbę identyfikacji źródeł aerozolowych skażeń powietrza wewnątrz sali. Zwrócono uwagę na znaczenie badań cząstek aerozolowych przy ocenie ekspozycji studentów (uczniów) na określone, specyficzne skażenia znajdujące się we wdychanym przez nich powietrzu. Wskazano również na użyteczność takich badań dla działań mających na celu eliminację źródeł niebezpiecznych, aerozolowych skażeń w szkołach.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies