Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Methodology for spatial classification of transport routes in the view of their impact on the acoustic climate of the environment

Tytuł:
Methodology for spatial classification of transport routes in the view of their impact on the acoustic climate of the environment
Autorzy:
Kompała, J.
Data publikacji:
2005
Słowa kluczowe:
ecology
vibroacoustic
environment
noise
ekologia
wibroakustyka
środowisko
hałas
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The above-presented methodology for spatial classification of roads in relation to their acoustic annoyance can be used in preparing acoustic maps of towns. The classification of roads with the view of the level of acoustic hazard enables, just in the initial phase of acoustic map preparation, to identify the areas potentially endangered with excessive noise. These areas need taking immediate corrective actions, aimed at reducing the noise level. An important problem, when analyzing the propagation of noise in a highly urbanized area, is the selection of locations in which the measurements of emission of the noise source are performed with the aim to determine its acoustic parameters for calibration of the assumed methodology. Solving this problem makes it possible to use uniform methods of computation. The development of the proposed method and supplementing the layers with next ones, containing information about the range of influence of vibration generated by roadway transport routes, or information on the effects of mining on the roads and building structures, using the proposed methodology, will enable to make an unambiguous categorization of transport routes in the aspect of their vibro-acoustic impact on the environment.
Zaproponowana metoda przestrzennej klasyfikacji dróg pod względem ich uciążliwości akustycznej może być wykorzystana przy sporządzaniu map akustycznych miast. Klasyfikacja dróg pod kątem stopnia zagrożeń akustycznych umożliwia, już w początkowej fazie tworzenia map akustycznych, identyfikowanie obszarów potencjalnie zagrożonych nadmiernym hałasem. Obszary takie wymagają podjęcia natychmiastowych działań naprawczych zmierzających do obniżenia hałasu. Istotnym problemem przy rozpatrywaniu propagacji hałasu w terenie silnie zurbanizowanym jest wybór miejsc, w których dokonuje się pomiarów emisji hałasu źródła celem określenia jego parametrów akustycznych dla kalibracji przyjętej metodyki. Rozwiązanie tego zagadnienia pozwala na stosowanie jednolitych metod obliczeniowych. Rozwój zaproponowanej metody i uzupełnienie tworzonych warstw tematycznych o kolejne, zawierające informacje o zasięgu oddziaływania drgań od tras komunikacyjnych czy wpływie eksploatacji górniczej na stan dróg i budowli, według zaproponowanej metodyki, umożliwi jednoznaczną kategoryzację tras komunikacyjnych w aspekcie ich wibroakustycznego wpływu na środowisko.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies