Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Synthetic fuels and their application to internal combustion engines

Tytuł:
Synthetic fuels and their application to internal combustion engines
Autorzy:
Kowalewicz, A.
Wojtyniak, M.
Data publikacji:
2007
Słowa kluczowe:
silnik spalinowy
FTD
synteza Fischera-Tropscha
paliwa syntetyczne
combustion engine
Fischer-Tropsch diesel
Fischer-Tropsch synthesis
synthetic fuels
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
In front of exhausting sources of crude oil and more and more growing demands related to emissions of internal combustion engines, the problem of synthetic fuels became very important. A method of obtaining synthetic gasoline from coal (hydrogenation of coal under high pressure) was patented by F. Bergius (1913) and developed in Germany. Later on, F. Fischer and H. Tropsch patented the method of obtaining liquid hydrocarbon fuels from synthesis gas (1926). This method is being applied at present. In the paper it is shown how synthetic liquid fuels may be produced, i.e.: from natural gas, from coal and from biomass. Methods developed for producing synthetic fuels from these feedstocks are described. Technologies of synthetic fuels production applied by Sasol and Mossgas in South Africa, Shell in Malaysia, and Choren in Germany are discussed. The production is based on Fischer-Tropsch synthesis. Fischer-Tropsch diesel (FTD) fuel has better quality than diesel fuel (DF) derived from crude oil (higher cetane number, lower cold filter plugging point etc.) and its application to CI engines results in reduced emissions i ncomparison with DF. Percentages of reduction of NOx, HC, PM, CO2 and CO are shown. The problem of synthetic fuels production in Poland is presently very important on account of energy balance and diversification of feedstock import. Needs and challenges of FTD production in Poland are now discussed. The present paper goes ahead to meet this problem half-way

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies