Tytuł pozycji:
The EU's transport policy EUROPE 2020 - tasks for a cleaner urban transport
Today, the world's transport systems are highly dependent on petroleum fuel. So, we can ask how large a share of the world's liquid fuel supply can be provided by biofuels? This question is crucial to understand that biofuels are potential to provide an environmentally sustainable alternative to the petroleum fuels. Especially in cities, where the people suffer most from congestion, poor air quality and noise, the public transport should be more widely available. Preparing the European Transport System for the future European Commission stated that "mobility is vital for the economy and the quality of life of citizens". In this paper some aspects of European Transport Policy aiming implementation of a competitive low carbon economy in 2050 were presented.
Światowe systemy transportowe są obecnie bardzo uzależnione od paliw ropopochodnych. Można więc zapytać, jak duży udział w światowych dostawach paliw płynnych może być zastąpiony biopaliwami? W pytaniu tym kryje się odpowiedź, że biopaliwa są paliwami odnawialnymi, stanowiącymi alternatywę dla paliw ropopochodnych - szczególnie w miastach, gdzie ludzie odczuwają zatłoczenie, złą jakość powietrza i hałas, a transport publiczny powinien być szeroko dostępny. Przygotowując Europejski System Transportowy na przyszłość, Komisja Europejska oświadczyła, że "mobilność jest istotna dla gospodarki i jakości życia obywateli". W opracowaniu tym zaprezentowano kilka aspektów Unijnej Polityki Transportowej ukierunkowanej na wprowadzenie konkurencyjnej gospodarki niskowęglowej w 2050 roku.