Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wpływ nasycenia obwodu magnetycznego na charakterystykę kątową momentu synchronicznego silnika reluktancyjnego

Tytuł:
Wpływ nasycenia obwodu magnetycznego na charakterystykę kątową momentu synchronicznego silnika reluktancyjnego
Autorzy:
Machlarz, R.
Data publikacji:
2001
Słowa kluczowe:
silnik reluktancyjny synchroniczny
moment elektromagnetyczny
reluctance motor
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W referacie przedstawiono analizę wpływu stopnia nasycenia obwodu magnetycznego maszyny reluktancyjnej synchronicznej z wirnikiem anizotropowym o uwarstwieniu poosiowym na przebieg charakterystyki kątowej momentu. Przeprowadzono symulację komputerową wyznaczenia tej charakterystyki na podstawie wyników numerycznej analizy rozkładu pola magnetycznego metodą elementów skończonych. Dokonano analizy źródeł powstawania obserwowanych pulsacji momentu obrotowego. Wyniki obliczeń poddano weryfikacji eksperymentalnej na drodze pomiarowego wyznaczenia charakterystyki kątowej momentu dla modelu silnika reluktancyjnego zbudowanego na bazie stojana dwubiegunowego indukcyjnego silnika klatkowego.
The paper presents an analysis of the influence of magnetic core saturation level on torque versus the current angle characteristic of a synchronous reluctance motor. A two-pole axially-laminated anisotropic rotor structure was taken into account. The characteristic was first determined on the basis of numerical analysis of the magnetic field distribution at standstill using the finite element method. Calculation results were discussed and verified by measurements of torque versus the current angle characteristic of the experimental model of a synchronous reluctance motor. The model was build using the stator of a typical induction motor. The effects of changes of optimal current angle for maximum torque per ampere condition and torque pulsation increasing caused by saturation were outlined and analysed.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies