Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Ocena zgodności natężeń ruchu na odcinkach sieci drogowo-ulicznej miasta w aspekcie upraszczania struktury tej sieci

Tytuł:
Ocena zgodności natężeń ruchu na odcinkach sieci drogowo-ulicznej miasta w aspekcie upraszczania struktury tej sieci
Autorzy:
Żochowska, R.
Data publikacji:
2016
Słowa kluczowe:
sieć drogowo-uliczna
struktura sieci drogowo-ulicznej
ruch drogowy
natężenie ruchu drogowego
modelowanie ruchu
road network
road network structure
traffic
traffic volume
travel modelling
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie  Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
Dokładne odwzorowanie wszystkich elementów sieci drogowo-ulicznej miasta jest zadaniem czasochłonnym i kosztownym. Dla celów modelowania ruchu nie zawsze taka szczegółowośćjest zasadna. W związku z tym zachodzi potrzeba budowy uproszczonych modeli sieci drogowo-ulicznej. W takich modelach natężenie ruchu mierzone na początku i końcu odcinka może być różne. Upraszczając strukturę modelu sieci drogowo-ulicznej należy dążyć do tego, aby rozrzut tych wartości był jak najmniejszy. W artykule zaproponowano miary oceny zgodności natężeń ruchu mierzonych na początku i końcu odcinka oparte na wskaźniku zmienności. Analizę przeprowadzono dla uproszczonego modelu sieci drogowo-ulicznej Bielska-Białej.
An accurate representation of all components of urban road network is a time-consuming and costly task. For the purposes of travel modelling such detail is not always justified. Therefore, there is a need for construction of a simplified road network models. In such models traffic flows measured at the beginning and at the end of the section may be different. Simplifying the structure of the road network model one should aim to ensure that the dispersion of these values was as small as possible. This paper proposes some measures of conformity assessment of traffic volumes measured at the beginning and at the end of the section based on the coefficient of variation. The analysis was conducted for simplified road network model of Bielsko-Biala.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies