Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wpływ warunków testu odwzorowującego zderzenie boczne pojazdu w aspekcie zachowania antropomorficznego manekina dziecka

Tytuł:
Wpływ warunków testu odwzorowującego zderzenie boczne pojazdu w aspekcie zachowania antropomorficznego manekina dziecka
Autorzy:
Baranowski, P.
Damaziak, K.
Małachowski, J.
Mazurkiewicz, Ł.
Muszyński, A.
Data publikacji:
2015
Słowa kluczowe:
zderzenie boczne pojazdu
bezpieczeństwo dziecka w pojeździe smochodowym
uraz głowy
symulacja numeryczna
clash of the lateral
safety of child in vehicle
head injury
numeric simulation
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W pracy przedstawiono numeryczne symulacje dwóch przypadków uderzenia bocznego i zachowanie ATD w obu tych przypadkach. Jeden przypadek odpowiada procedurze homologacji urządzeń przytrzymujących zdefiniowane według nowo wprowadzonego Regulaminu 129 EKG/ONZ. Drugi przypadek odpowiada uderzeniu od strony przeciwnej do strony mocowania fotelika. Uzyskane wyniki pokazują, że test homologacyjny zdefiniowany w regulacji nie musi odpowiadać najbardziej niekorzystnym warunkom zderzenia. Wskazano też, że ewentualna poprawa wyniku testu dla danego urządzenia przytrzymującego jest relatywnie prosta, podczas gdy poprawa bezpieczeństwa przy uderzeniu od strony przeciwnej wymaga znacznie większych nakładów związanych ze świadomym zaprojektowaniem stref o określonej sztywności.
The paper presents numerical simulations of two cases of side impact and behavior of ATD in both cases. One case corresponds to the procedure of approval of restraining devices defined in the newly introduced UN / ECE Regulation 129. The second case corresponds to the impact from the side opposite the seat mounting. The results show that the side impact test defined in the new Regulation, does not necessarily correspond to the most unfavorable conditions of the collision. It was also indicated that the possible improvement of the restraint device with respect to test results is relatively simple. On the other hand, improving safety when hitting from the opposite side is far more difficult, since it is associated with the design of specific stiffness zones.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies