Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

An end-to-end Machine Learning system for mitigating checkout abandonment in E-Commerce

Electronic Commerce (E-Commerce) has become one of the most significant consumer-facing tech industries in recent years. This industry has considerably enhanced people's lives by allowing them to shop online from the comfort of their own homes. Despite the fact that many people are accustomed to online shopping, e-commerce merchants are facing a significant problem, a high percentage of checkout abandonment. In this study, we have proposed an end-to-end Machine Learning (ML) system that will assist the merchant to minimize the rate of checkout abandonment with proper decision making and strategy. As a part of the system, we developed a robust machine learning model that predicts if someone will checkout the products added to the cart based on the customer's activity. Our system also provides the merchants with the opportunity to explore the underlying reasons for each single prediction output. This will indisputably help the online merchants in business growth and effective stock management.
1. Short article
2. Track 1: 17th International Symposium on Advanced Artificial Intelligence in Applications
3. Opracowanie rekordu ze środków MEiN, umowa nr SONP/SP/546092/2022 w ramach programu "Społeczna odpowiedzialność nauki" - moduł: Popularyzacja nauki i promocja sportu (2022-2023).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies