Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Method of assessment of technical object aptitude in environment of exploitation and service conditions

Tytuł:
Method of assessment of technical object aptitude in environment of exploitation and service conditions
Autorzy:
Grądzki, R.
Lindstedt, P.
Data publikacji:
2015
Słowa kluczowe:
diagnostics
regulation
aptitude
diagnostyka
regulacja
zdatność
Język:
angielski
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
In the article, results of exploitation research of three various technical objects (public transportation bus engines) are presented. Gathered data is presented in three sets (1 – concerning object, 2 – concerning driving conditions, 3 – concerning driver, where sets 2 and 3 are object environment) in form of points (expert number assessments). Relation between point information on object and point information on environment was described using coupled state interaction equations. Such approach allowed to determine the following for each moment of exploitation: technical condition parameter aT and operating condition parameter aR, therefore in each moment of exploitation data regarding operating and technical condition of exploited object (bus) is available. This data allows for identification of object aptitude condition and thus optimally control processes of exploitation and service of particular objects as element of set of objects and set of objects.
W artykule przedstawiono wyniki badań eksploatacyjnych trzech różnych obiektów technicznych (silników autobusów komunikacji miejskiej). Zebrana informacja została przedstawiona w 3 zbiorach (1 – dotyczy obiektu, 2 – dotyczy warunków jazdy, 3 – dotyczy kierowcy; przy czym zbiory 2 i 3 stanowią otoczenie obiektu) w postaci umownych punktów (eksperckich liczbowych ocen). Relację między punktową informacją o obiekcie i punktową informacją o otoczeniu opisano za pomocą sprzężonych równań stanu. Takie podejście pozwoliło wyznaczyć dla każdej chwili eksploatacji: parametr stanu technicznego aT i parametr stanu działania aR, Zatem w każdej chwili eksploatacji może być dostępna informacja o stanie technicznym i stanie działania każdego eksploatowanego obiektu (autobusu). Informacja ta pozwala identyfikować w każdej chwili stan zdatności obiektu, a zatem pozwala optymanie sterować procesami użytkowania i obsługi poszczególnych obiektów jako elementu zbioru obiektów i zbiorem obiektów.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies