Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Kształcenie akademickie w zakresie automatyki i informatyki na kierunku inżynieria środowiska

Tytuł:
Kształcenie akademickie w zakresie automatyki i informatyki na kierunku inżynieria środowiska
Autorzy:
Urbaniak, Andrzej
Sroczan, Eugeniusz M.
Data publikacji:
2020
Słowa kluczowe:
dydaktyka akademicka
inżynieria środowiska
automatyka
elektronika
technologie informatyczne
academic education
environmental engineering
automation
electronics
information technology
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule przedstawiono realizację wybranego fragmentu programu kształcenia na kierunkach inżynierii środowiska obejmującego zakres inżynierii elektrycznej, automatyki i informatyki. Uwzględniono nową klasyfikację dyscyplin oraz różne koncepcje kształcenia w zakresie przedmiotów kierunkowych i niekierunkowych. Wskazano na niezbędne treści z zakresu elektrotechniki, elektroniki oraz automatyki i informatyki, które powinny się znaleźć w nowoczesnym kształceniu akademickim. Wskazano również na znaczenia specjalizowanych materiałów dydaktycznych ukierunkowanych dla studentów kierunku inżynieria środowiska. Zaprezentowane konkluzje oparto na ponad 20-letnim doświadczeniu z realizacji kształcenia w Politechnice Poznańskiej o profilu ogólno akademickim oraz w PWSZ w Gnieźnie o profilu praktycznym.
In this paper, the implementation of a selected part of the education program in the fields of environmental engineering covering the scope of electrical engineering, automation and information technology, is presented. A new classification of scientific disciplines and various educational concepts in the field of directional and non-directional subjects were taken into account. It was indicated which contents in the field of electrical engineering, electronics, automation and information technology should be included in modern academic education. The importance of specialized didactic support materials dedicated for environmental engineering students was also indicated. The presented conclusions are based on over 20 years of experience in the implementation of general academic education at the Poznan University of Technology and a practical profile of studies at the Hipolit Cegielski State University of Applied Sciences in Gniezno.
Opracowanie rekordu ze środków MNiSW, umowa Nr 461252 w ramach programu "Społeczna odpowiedzialność nauki" - moduł: Popularyzacja nauki i promocja sportu (2020).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies