Tytuł pozycji:
Ocenianie kształtujące w kursach matematycznych – wykorzystanie wybranych narzędzi i strategii
W artykule poruszona została tematyka wprowadzania oceniania kształtującego w nauczaniu matematyki na uczelni technicznej. Autorki dzielą się swoimi doświadczeniami ze stosowania elementów oceniania kształtującego podczas pracy ze studentami oraz omawiają zalety wybranych narzędzi do realizacji poszczególnych strategii. Przedstawione zostaną również wnioski dotyczące stosowania tych narzędzi i metod.
Formative assessment is one of the key elements of modern education. It is a dynamic process that involves both teachers and students in a continuous exchange of information. This allows teachers, with a better understanding of students' needs, to use more effective teaching methods and students to receive ongoing feedback on their learning progress. This article presents examples of such learning methods and tools. In particular, we will look at selected learning platforms and virtual classrooms that allow the sharing of assignments and tests with automatic grading and analysis of answers. We will also present mathematical applications that can be used not only for calculations and visualisation, but also for verifying answers, making hypotheses and discovering regularities.
Opracowanie rekordu ze środków MNiSW, umowa nr POPUL/SP/0154/2024/02 w ramach programu "Społeczna odpowiedzialność nauki II" - moduł: Popularyzacja nauki (2025).