Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Badania pilotażowe wpływu reklam elektronicznych na wydolność wzrokową kierowców w warunkach laboratoryjnych z wykorzystaniem symulatora pojazdu

Tytuł:
Badania pilotażowe wpływu reklam elektronicznych na wydolność wzrokową kierowców w warunkach laboratoryjnych z wykorzystaniem symulatora pojazdu
Autorzy:
Zalesińska, M.
Data publikacji:
2013
Słowa kluczowe:
reklama elektroniczna
wydolność wzrokowa kierowców
bezpieczeństwo ruchu drogowego
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie  Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
W ruchu miejskim zadanie wzrokowe kierowcy nie jest ograniczone jedynie do obserwowania drogi. Dla sprawnego i bezpiecznego prowadzenia pojazdu ważne są także informacje wzrokowe pochodzące z bezpośredniego otoczenia. W polu widzenia kierowcy mogą znajdować się obiekty o bardzo różnej luminancji np. witryny sklepowe, reklamy tradycyjne, reklamy elektroniczne. Zbyt duża luminancja powierzchni znajdujących się w otoczeniu drogi, zwłaszcza w porze nocnej, może wpływać na obniżenie wydolności wzrokowej kierowców. Szczególne zagrożenie stanowią reklamy elektroniczne, które oprócz bardzo dużej luminancji posiadają także dużą lub bardzo dużą powierzchnię, wyświetlane na nich treści reklamowe charakteryzują się dużą dynamiką (animacje, wideo) oraz dużymi kontrastami luminancji i kontrastami barwy. W artykule przedstawione zostaną wstępne wyniki badań laboratoryjnych z wykorzystaniem symulatora pojazdu. Przeprowadzona zostanie analiza uzyskanych wyników oraz dyskusja dotycząca zastosowanej metody badań.
In city traffic the driver’s visual task is not limited only to observe the road. For the smooth and safe driving are also important visual informations from the immediate surroundings. In the view of the driver may be with objects a different luminance such as shop windows, traditional, electronic billboards. Too high luminance area located in the vicinity of the road, especially at night, can influence the lower visual performance of drivers. Special hazards are electronic billboards, which in addition to very high luminance also have a large or very large area, advertising contents are highly dynamic (animations, video), and high-contrast luminance and color contrasts. This paper will present the preliminary results of laboratory tests of a simulator vehicle. Of the analysis of results and discussion of the research method used.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies