Tytuł pozycji:
Analiza wpływu zastosowania układu hybrydowego na wartości poślizgu w układzie napędowym skutera 2x2
W artykule przedstawiono analizę wpływu zastosowania układu hybrydowego na wartości poślizgu w układzie napędowym skutera 2x2. Przeanalizowano poślizgi występujące w przekładni pasowej CVT oraz na sprzęgle odśrodkowym, podczas różnych trybów pracy skutera. Wykazano zysk sprawności, wynikający ze współpracy silnika elektrycznego i spalinowego, w postaci częściowej niwelacji poślizgów przy napędzie 2x2. Ponadto w artykule przedstawiono aparaturę oraz metodykę badań, pozwalającą na pomiar kinematyki układu napędowego skutera, co w rezultacie daje możliwość częściowej oceny sprawności układu przy różnych trybach pracy.
The paper presents an analysis of the influence of using a hybrid system on the slippage values of a 2x2 scooter's drive system. Slippage of the CVT transmission belt and centrifugal clutch, in different modes, has been examined. As a result of a combination of the power from a gasoline engine and an electric motor, efficiency gain has been demonstrated in a form of a partial leveling of slippage, while using a two wheel drive. The paper also presents equipment and research methods which enable measuring the cinematic of the scooter transmission system, as a result providing with possibilities for partial evaluation of the system efficiency in different modes.
Opracowanie ze środków MNiSW w ramach umowy 812/P-DUN/2016 na działalność upowszechniającą naukę.