Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Game Theoretical Model Applied to Scheduling in Grid Computing

Tytuł:
Game Theoretical Model Applied to Scheduling in Grid Computing
Autorzy:
Świtalski, P.
Seredyński, F.
Data publikacji:
2007
Słowa kluczowe:
scheduling
game theory
prisoner's dilemma
genetic algorithm
grid
task
job
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie  Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
We consider a grid computational model which consist of a number of computation nodes and a number of users. Each user generates a computation load (jobs) requesting computational and communication resources. A deadline for each job is also defined. We propose a scheduling algorithm which is based on Iterated Prisoner's Dilemma (IPD) under the Random Pairing game, where nodes (players) of the grid system decide about their behavior: cooperate or defect. In this game players play a game with randomly chosen players and receive payoffs. Each player has strategies which define its decision. Genetic algorithm (GA) is used to evolve strategies to optimize a criterion related to scheduling problem. In this paper we show that GA is able to discover a strategy in the IPD model providing a cooperation between node-players, which permits to solve scheduling problem in grid.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies