Tytuł pozycji:
Biznes dla nauki - wykorzystanie studium przypadku w dydaktyce szkół wyższych o profilu ekonomicznym
Metoda case study w dydaktyce, choć dzieli środowisko naukowe na jej zwolenników i przeciwników, jest jedną z metod, która pozwala studentom na swobodne artykułowanie myśli, prowadzące potencjalnie do mniej bądź bardziej ryzykownych decyzji ekonomicznych. Celem artykułu było zaprezentowanie przydatności metody case study w dydaktyce ze szczególnym uwzględnieniem aspektów ekonomicznych, jej stopnia wykorzystania, a także zaproponowanie kierunków wdrażania omawianej metody. Realizacja postawionych w artykule celów odbyła się za pomocą badań, które zostały przeprowadzone na grupie studentów Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Szczecińskiego w roku 2011 i 2014.
The case study method in didactic use unfortunately divide the scientific community on its supporters and opponents but it's one of the method which allows students freely articulate thoughts, potentially leading to more or less risky economic decisions. The purpose of the article was presenting the usefulness of case study method in teaching with particular emphasis on the economic aspects, the degree of use it, and also propose of implementation directions of this method. The realization of the set goals this article, took place by the poll research which were carried out on group of students on the Faculty of Economics and Management of the University of Szczecin in 2011 and 2014.