Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Identyfikacja zagrożeń w wybranych strefach tramwaju z wykorzystaniem metody Bow-Tie

Tytuł:
Identyfikacja zagrożeń w wybranych strefach tramwaju z wykorzystaniem metody Bow-Tie
Autorzy:
Kobaszyńska-Twardowska, A.
Gill, A.
Data publikacji:
2014
Słowa kluczowe:
tramwaj
transport miejski
strefa zagrożenia
metoda BowTie
BowTie method
tram vehicle
city transport
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Identyfikacja zagrożeń jest podstawowym etapem wszystkich analiz ryzyka. Jej przeprowadzenie wymaga jednak realizacji dwóch złożonych procesów tj. identyfikacji źródeł zagrożeń i charakteryzowania zagrożeń. W ramach tych procesów występuje szereg procedur: przygotowanie rozpoznawania źródeł zagrożeń, rozpoznawanie źródeł zagrożeń, grupowanie źródeł zagrożeń i formułowanie zagrożeń. Istnieje wiele sposobów, technik wspomagających realizację wymienionych procesów. Autorzy niniejszego artykułu proponują oryginalne rozwiązanie polegające na wykorzystaniu do tego celu analizy Bow-Tie. Jako obszar analiz przyjęto strefy wydzielone w przestrzeni pasażerskiej wybranego typu tramwaju. Artykuł prezentuje wyniki realizacji dwóch procedur identyfikacji zagrożeń (rozpoznania źródeł zagrożeń i sformułowania zagrożeń) dla dwóch wybranych stref. Wyniki uzyskano z wykorzystaniem metody Bow-Tie i przedstawiono w postaci listy zagrożeń i grup źródeł zagrożeń. Przedstawiono charakterystykę przyjętego obszaru analiz i krótko omówiono sposób zastosowania Bow-Tie do procesu identyfikacji zagrożeń.
Hazard identification is the main stage of all kind of risk analysis. Its carry out requires the implementation of two complex processes i.e. identifying of the sources of hazards and characterization of hazards. Within these processes, there are a number of procedures: preparation to identify sources of hazards, identifying of the sources of hazards, grouping sources of hazards and formulating the hazards. There are a number of ways, techniques supporting the implementation of these processes. The authors of this article propose the original solution consisting in the use for this purpose the analysis of Bow-Tie. As the area of analysis adopted separate zones for the passenger selected type tram. The article presents the results of the implementation of the two procedures of hazard identification (identify of sources of hazards and formulation the hazards) for two selected areas. The results obtained by use of the Bow-Tie and shown as a list of groups of sources of hazards and hazards. Presents the characteristics of the adopted area analysis and briefly discusses how the use of Bow-Tie to the process of hazard identification.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies