Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Zarządzanie usługami informatycznymi : wprowadzenie

Tytuł:
Zarządzanie usługami informatycznymi : wprowadzenie
Autorzy:
Barcikowski, W.
Data publikacji:
2016
Słowa kluczowe:
relacje business-IT
usługa IT
zarządzanie usługami IT
ITSM
ITIL
business-IT relation
IT Service
IT Services management
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie  Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule zostały poruszone problemy współpracy części biznesowej przedsiębiorstwa oraz działu IT. Rozwiązaniem tego typu problemów jest zmiana organizacji działu IT na procesową oraz ustanowienie usługi IT jako podstawowego elementu relacji biznes-IT. Autor przedstawił najpowszechniej obecnie stosowaną w tym obszarze metodykę usługową (a właściwie zbiór dobrych praktyk) ITIL (ang. Information Technology Infrastructure Library), która określa, jak zarządzać usługami IT w przedsiębiorstwie.
The paper describes problems of relations between business and IT departments of contemporary companies and institutions. The solution of these problems is changing the IT department organization into one based on processes and setting up IT services as the basic elements of business-IT relation. The author shortly described the most widely used in this area service methodology (precisely speaking: set of best practices) ITIL (Information Technology Infrastructure Library), which describes how to manage IT services in the organization.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies