Tytuł pozycji:
System nowej generacji elementów połączeń nośnych kolejowej górnej sieci trakcyjnej
- Tytuł:
-
System nowej generacji elementów połączeń nośnych kolejowej górnej sieci trakcyjnej
- Autorzy:
-
Knych, T.
Kwaśniewski, P.
Kisielewicz, G.
Mamala, A.
Ściężor, W.
Jabłoński, M.
Kowal, R.
Gaś, P.
Bogacki, A.
Greguła, R.
Błędowski, L.
Majewski, W.
Rojek, A.
- Data publikacji:
-
2015
- Słowa kluczowe:
-
sieć trakcyjna
podwieszenie
bezpieczeństwo
traction network
hanger
security
- Język:
-
polski
- Dostawca treści:
-
BazTech
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule zaprezentowano system podwieszań sieci trakcyjnej nowej generacji. Dla zaprojektowanego rozwiązania przedstawiono wyniki obliczeń numerycznych rozkładu naprężeń, a także współczynnika bezpieczeństwa w warunkach statycznych obciążeń eksploatacyjnych. Przeprowadzone badania potwierdziły, że opracowane elementy są bezpieczne z punktu widzenia nośności konstrukcji w warunkach obciążeń eksploatacyjnych.
Railway overhead line equipment is being produced in Poland based on the withdrawn industry standards and because of that those elements do not meet requirements of actual technical requirements. Design of currently used constructions is based on hot galvanized, commercially available simple shapes like channel and square sections made from S235JR grade steel. Because of that those elements have typically high mass and limited corrosion resistance. What is more outdated design present difficulties with assembly and daily use. Within this article concept of new generation of overhead line equipment is presented along with numerical (FEM) research results of stress and safety factor obtained with the use of applied operational load scheme. Conducted works showed that newly designed elements have safe level of effective stress and high safety factor - all tested under operational load scheme, existing in 3 kV DC railway systems.