Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Analiza możliwości wykonania nasadzeń zastępczych i kompensacyjnych drzew w pasach drogowych na przykładzie wybranych ulic

Tytuł:
Analiza możliwości wykonania nasadzeń zastępczych i kompensacyjnych drzew w pasach drogowych na przykładzie wybranych ulic
Autorzy:
Suchocka, M.
Kosiba, A.
Data publikacji:
2018
Słowa kluczowe:
drzewo
infrastruktura
kolizje
nasadzenie zastępcze
urban trees
infrastructure
collisions
replacement planting
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Drzewa tworzą bardziej przyjazne warunki życia w mieście. Szczególną rolę pełnią drzewa przyuliczne, które wpływają na poprawę, jakości środowiska w najbardziej uczęszczanych przez ludzi miejscach. Tworzą one zdrowsze, bardziej komfortowe środowisko. W związku z tym, że są coraz częściej postrzegane jako wartość, tj. część majątku trwałego miast, w przypadku utraty zasadne wydaje się kompensowanie strat poprzez nowe nasadzenia zastępcze. Wprowadzanie nowych nasadzeń napotyka jednak na wiele przeszkód związanych z brakiem miejsca, jedną z najważniejszych jest konflikt z istniejącą lub projektowaną infrastrukturą podziemną i po części nadziemną. W artykule przeanalizowano stopień utraty drzew przyulicznych na wybranym terenie Pragi Północ w Warszawie oraz możliwości wprowadzenia nowych nasadzeń w kontekście istniejących przepisów oraz fizjologii planowanych drzew.
Trees create more friendly living conditions in the city. A special role is played by street trees, which improve the quality of the environment in the places most visited by people. They create a healthier, more comfortable environment. Due to the fact that trees are increasingly perceived as a value (a part of assets of the city); in the case of loss it seems reasonable to compensate losses through new replacement plantings. The introduction of new plantings, however, encounters many obstacles related to the lack of space. One of the most important obstacles is the conflict with existing or designed underground and partly aboveground infrastructure. The article analyzes the degree of loss of street trees in the selected area of Praga-Północ in Warsaw and the possibility of introducing new plantings in the context of existing regulations and the physiology of planned trees.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies