Tytuł pozycji:
DUAL-FUEL – koncepcja oraz strategia nowego produktu na detalicznym rynku gazu
Liberalizacja rynku gazu, która rozpoczęła się kilka lat temu, miała również wpływ na ofertę produktową na rynku detalicznym gazu. Obecnie monopol największego sprzedawcy gazu w Polsce tj. PGNiG, zaczyna być podkopywany przez niezależnych sprzedawców. Koncepcja multi-utility, która powoli jest zauważalna na rynku polskim od wielu lat jest rozwijana na rynkach dojrzałych. Jednym z jej idei jest przekształcenie przedsiębiorstw wysoko wyspecjalizowanych w koncerny sprzedające szeroką gamę usług i towarów – od energii elektrycznej i gazu po usługi telekomunikacyjne kończąc. Celem niniejszego artykułu jest zaprezentowanie produktu dual-fuel, czyli sprzedaży gazu ziemnego i energii elektrycznej na jednym rachunku, a wpisującego się w koncepcję multi-utility.
The liberalization of the gas market, which has begun several years ago, had a direct impact on the range of products at the retail market. Currently, the largest gas supplier in Poland - PGNiG, is under pressure. The concept of multi-utility, which is slowly noticeable on the Polish energy market, was developed on western markets many years ago. One of the idea is to transform utilities into ‘supermarkets’ specialized in offering a wide range of goods and services - from electricity and gas to telecommunication services. The purpose of this article is to present product called dual-fuel - sale of natural gas and electricity on one bill.
Opracowanie rekordu ze środków MNiSW, umowa Nr 461252 w ramach programu "Społeczna odpowiedzialność nauki" - moduł: Popularyzacja nauki i promocja sportu (2020).