Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Influence of hydrogen addition on performance and ecological parameters of a spark-ignition internal combustion engine at part load typical for urban traffic

Tytuł:
Influence of hydrogen addition on performance and ecological parameters of a spark-ignition internal combustion engine at part load typical for urban traffic
Autorzy:
Paluch, Maciej
Noga, Marcin
Data publikacji:
2025
Słowa kluczowe:
spark-ignition engine
hydrogen
EGR
exhaust gas recirculation
exhaust gas
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie  Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
The presented research was conducted in order to determine the effect of hydrogen as an addition to the air-fuel mixture supplying a spark-ignition internal combustion engine. To carry out the tests, slight modifications were made to the engine structure, consisting in enabling the use of the necessary measuring equipment and adapting the engine to perform tests on the test stand. The applied modifications made it possible to measure the operating parameters generated by the engine, as well as to determine the composition of the emitted exhaust gases. The tests were carried out for a gasoline-powered engine, for a gasoline-powered engine using external exhaust gas recirculation (EGR) and for an engine fueled with gasoline with the addition of hydrogen and using external exhaust gas recirculation (EGR). In order to illustrate the results, they were summarized basing on a series of tests performed, and the effect of exhaust gas recirculation, hydrogen addition and a combination of exhaust gas recirculation and hydrogen addition on the performance and ecological parameters of the tested engine was determined. The conducted research and the obtained conclusions allowed for an unequivocal determination of the legitimacy of using hydrogen as a fuel additive for aconventional spark-ignition internal combustion engine in terms of utility and ecology.
Opracowanie rekordu ze środków MNiSW, umowa nr POPUL/SP/0154/2024/02 w ramach programu "Społeczna odpowiedzialność nauki II" - moduł: Popularyzacja nauki (2025).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies