Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Methods of obtaining of live data related with dynamics of vehicle, based on data received from on-board diagnostic systems

Tytuł:
Methods of obtaining of live data related with dynamics of vehicle, based on data received from on-board diagnostic systems
Autorzy:
Rokicki, K.
Witkowski, M.
Data publikacji:
2016
Słowa kluczowe:
OBD
reverse engineering
vehicle speed
inżynieria odwrotna
prędkość pojazdu
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The paper presents a method to extract data from the on-board diagnostics system of the vehicle. The focus was set on current data provided by the controller of ABS / ESP, such as the rotational speed of each wheel of the vehicle, longitudinal acceleration of the vehicle, the lateral acceleration of the vehicle, the angular velocity of the vehicle in the horizontal plane and the angle of the steering wheel. These data can be used eg. To study the dynamics of vehicles, verification of models, etc. The methods partly based on reverse engineering, and partly on the standards describing the diagnostic communication between the vehicle and the external diagnostic scanner KWP2000 and ISO-TP. The results of this method of obtaining data was shown on the example of the vehicle Jeep Grand Cherokee from 2008.
Praca przedstawia metodę pozyskiwania danych z systemu diagnostyki pokładowej pojazdu. Skupiono się na danych rzeczywistych udostępnianych przez sterownik systemu ABS/ESP, takich jak: prędkości obrotowe każdego z kół pojazdu, przyspieszenie wzdłużne pojazdu, przyspieszenie poprzeczne pojazdu, prędkość kątowa pojazdu w płaszczyźnie poziomej oraz kąt położenia kierownicy. Dane te mogą być wykorzystywane np. do badań dynamiki pojazdów, weryfikacji modeli itd. Przedstawione metody częściowo bazują na inżynierii odwrotnej, a częściowo na normach opisujących komunikację diagnostyczną pomiędzy pojazdem, a zewnętrznym skanerem diagnostycznym. W pracy przedstawiono wyniki zastosowania tej metody pozyskiwania danych na przykładzie pojazdu Jeep Grand Cherokee z roku 2008.
Opracowanie ze środków MNiSW w ramach umowy 812/P-DUN/2016 na działalność upowszechniającą naukę (zadania 2017).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies