Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Modelling the growth of rolling contact fatigue cracks in rails

Tytuł:
Modelling the growth of rolling contact fatigue cracks in rails
Autorzy:
Bogdanski, S.
Brown, M. W.
Data publikacji:
1999
Słowa kluczowe:
fatigue crack
FE analysis
fatigue tests
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
A 2D FE analysis along with the fatigue tests results was used to predict growth rate and direction of a surface breaking rolling contact fatigue (RCF) crack in a rail head. The FE analysis was used to determine the LEFM crack tip stress intensity histories including the effects of residual stress, crack face friction and fluid entrapment. The new FE results for the longer cracks (a/b=2) as well as those of previous FE analyses are examined again with a view to identifying the enhancement of the SIF ranges by the fluid entrapment mechanism. The values determined are superposed on the other 2D solutions. Full solutions of the rolling contact history in the presence of fluid are both time consuming and laborious to perform. In the paper, an approximate method employing superposition is presented, which allows relatively rapid estimates of fatigue crack behaviour to be made.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies