Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Analysis of algorithms for AI virtual player in the production management training platform

Tytuł:
Analysis of algorithms for AI virtual player in the production management training platform
Autorzy:
Gąbka, Joanna
Przybyś, Krzysztof
Data publikacji:
2025
Słowa kluczowe:
serious game
artificial intelligence
virtual player
bot
training platform
poważna gra
sztuczna inteligencja
wirtualny gracz
platforma szkoleniowa
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie  Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
The article presents research focused on design, testing and evaluation of the Artificial Intelligence (AI) algorithms dedicated for Virtual Player (VP/bot) embedded in the Production Management Train-ing Platform (TP). The innovative software enables complex teaching process in form of didactic games. The purpose of the study is to eliminate limitations of the prototype VP’s algorithmic structure which was primarily implemented in the Platform. The study comprise measurements aimed at com-paring effectiveness and efficiency of the existing solution with the capabilities of the newly developed VP’s logic. The overview of the algorithmic concepts available for VPs in serious games was made indicating elements useful for the purpose of the analysed system. Considering drawbacks of the orig-inal bot’s engine architecture, the upgraded version was elaborated and tested in the simplified version of the game. The results of the verification show to prove dominance of the AI solution with Machine Learning over the existing hybrid approach. The training, evaluation and recruitment games offered by the Platform could successfully fill in the gap identified in the new paradigm of education for Industry 4.0. It assures teaching of multidiscipline knowledge as well as practical skills training in the competitive environment altogether with thorough evaluation procedure. The appropriate VP’s logic increases flexibility of the didactic game and enables to customize the learning process which is crucial for the successful education process aided with gaming tools.
Opracowanie rekordu ze środków MNiSW, umowa nr POPUL/SP/0154/2024/02 w ramach programu "Społeczna odpowiedzialność nauki II" - moduł: Popularyzacja nauki (2025).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies