Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

An analysis of the influence of famous people’s posts on social networks on the cryptocurrency exchange rate

In this work, the level of influence of the posts published by famous people on social networks on the formation of the cryptocurrency exchange rate is investigated. Celebrities who are familiar with the financial industry, especially with the cryptocurrency market, or are somehow connected to a certain cryptocurrency, such as Elon Musk with Dogecoin, are chosen as experts whose influence through social media posts on cryptocurrency rates is examined. This research is conducted based on statistical analysis. Real cryptocurrency exchange rate forecasts for the selected time period and predicted ones for the same period, obtained using three algorithms, are utilized as a dataset. This paper uses methods such as statistical hypotheses regarding the significance of Spearman’s rank correlation coefficient and Pearson’s correlation. It is confirmed that the posts by famous people on social networks significantly affect the exchange rates of cryptocurrencies.
Opracowanie rekordu ze środków MNiSW, umowa nr POPUL/SP/0154/2024/02 w ramach programu "Społeczna odpowiedzialność nauki II" - moduł: Popularyzacja nauki (2025).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies