Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Uniwersalny elektroniczny pulpit nastawczy

Tytuł:
Uniwersalny elektroniczny pulpit nastawczy
Autorzy:
Kochan, A.
Wilga, M.
Data publikacji:
2017
Słowa kluczowe:
sterowanie ruchem
pulpit nastawczy
kolejnictwo
traffic control
control panel
railway
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie  Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
Rozwój techniki komputerowej umożliwia sterowanie coraz większymi obszarami i większą ilością okręgów nastawczych. Polskie Linie Kolejowe PKP. PLK. S.A. sukcesywnie wprowadzają zdalne sterowanie, wykonywane z Lokalnych Centrów Sterowania. Do zdalnego sterowania ruchem kolejowym wykorzystywane są elektroniczne pulpity nastawcze dedykowane do zainstalowanych na danym posterunku urządzeń nastawczych. Brak uniwersalnego pulpitu nastawczego, powoduje brak powtarzalności stanowisk dyżurnych ruchu, co powoduje konieczność przeprowadzania dodatkowych szkoleń. Poszczególne pulpitu nastawcze obecnie stosowane na sieci kolejowej różnią się sposobem wprowadzania poleceń oraz zakresem i sposobem wizualizacji elementów sterowanych. Przedstawiona została obecna architektura pulpitów nastawczych, ich współpraca z urządzeniami srk oraz umiejscowienie w modelu warstwowym systemów kierowania i sterowania ruchem. Autorzy artykułu opisują uniwersalną architekturę elektronicznego pulpitu nastawczego i jego współpracy z urządzeniami nastawczymi z wykorzystaniem interfejsów programowo-sprzętowych. Opisane zostały korzyści płynące z zastosowania uniwersalnego protokołu wymiany informacji pomiędzy urządzeniami sterowania i systemami dziedzinowymi. Zastosowanie uniwersalnego elektronicznego pulpitu nastawczego umożliwia tworzenie uniwersalnych i powtarzalnych stanowisk dyżurnych ruchu. Interfejsy programowo-sprzętowe umożliwiają integrację różnych systemów w ramachjednego stanowiska obecnie funkcjonującychjako oddzielne systemy.
Development of computer technique allows to control bigger and bigger areas. Polish infrastructure manager PKP PLK. S.A. introduces step by step remote control, realized from Remote Control Centers. To control remotely computer control panels are used, which are dedicated to interlocking devices at traffic post. Lack of universal control panel results in lack of repeatability in signalman’s stand, what causes necessity of additional trainings. Particular control panels currently used on polish railway network differ each other the way of giving commands and scope and way controlled objects visualization. Equipment Remote Control Centers in scope of the computer control panels have to be compatible with devices installed at traffic posts, where control is moving to the Remote Control Centers. Benefits from using the universal data exchange protocol between railway traffic control devices and independent systems. Using universal control panel allows to create universal and repetitive stands for signal man. Software-hardware interfaces give a possibility to integrate different systems in scope of one stand which currently working as a separate systems.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies