Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

VNÍMANIE UPLATŇOVANIA PRAKTÍK YIELD MANAŽMENTU V HOTELIERSTVE

Tytuł:
VNÍMANIE UPLATŇOVANIA PRAKTÍK YIELD MANAŽMENTU V HOTELIERSTVE
Consumer perception of yield management in the hotel sector
Autorzy:
Sahut Jean-Michel
Hikkerová Ľubica
Tematy:
CUSTOMER BEHAVIOUR
HOTEL SECTOR
PERCEPTION
REVENUE MANAGEMENT
YIELD MANAGEMENT
ECONOMICS (BUSINESS & MANAGEMENT)
Język:
słowacki
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The object of this article is to study the consumer perception of Yield Management (YM) with an example in the hotel sector. Hotels use these practices in order to increase their incomes. However, the economic literature suggests that if YM practices are considered to be unfair, they are likely to influence customers' purchasing intentions negatively, in particular for loyal customers. Our empirical analysis shows that the assumption that the YM induces dissatisfaction in all circumstances is rejected. But when a practice of YM is perceived as unfair, it causes a loss of customers. However, the manner of presenting the YM practices to consumers (positive or negative frame) has a considerable influence on their perception. Lastly, the price changes induced by the YM are not perceived more unfavourably by the loyal customers. From this point of view, there are several managerial levers in the communication of tariff practices and the management of loyalty programs to avoid or reduce the conflicts with customers.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies