Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

TOWARD WEAK THEORIES, I.E. FINIS MODERNAE IN HERMENEUTICAL PARADIGM OF HUMANISTIC PEDAGOGY (Ku teoriom slabym czyli finis modernae w paradygmacie hermeneutycznym pedagogiki humanistycznej)

Tytuł:
TOWARD WEAK THEORIES, I.E. FINIS MODERNAE IN HERMENEUTICAL PARADIGM OF HUMANISTIC PEDAGOGY (Ku teoriom slabym czyli finis modernae w paradygmacie hermeneutycznym pedagogiki humanistycznej)
Autorzy:
Wajsprych Danuta
Tematy:
HERMENEUTICAL PARADIGM
HUMANISTIC PEDAGOGY
METAPHYSICS
PEDAGOGY
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
his article refers to a philosophical idea of 'weak thought', grounded by a postmodern Italian philosopher - Gianni Vattimo, which can be seen as a hermeneutical interpretation of cultural facts, including educational ones. The abovementioned idea reveals the relationships of ethics and hermeneutics, in which the ethics of open continuation is privileged. It also underlines the possibility of weakening the colonizing power of the 'strong' (modern and scientific) discourse in the pedagogy. Toward the truth (the truth devoid of the metaphysics) one can reach also through the unscientific path, which stands against the scientism and leads though the area of interpretation.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies