Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Jak dwa zwierciadla

Tytuł:
Jak dwa zwierciadla
LIKE TWO MIRRORS...
Autorzy:
Małgorzata Sobieraj
Tematy:
Jacek Malczewski
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
In 1912 Jacek Malczewski attained the zenith of his professional career and painted a Self-portrait with Tobias and the Parcae with which, similarly to Luca Cambioso and his Self-portrait, he paid homage to his father. Malczewski could have seen the work by the Genoese artist at the Uffizi in Florence and the phototeque of Karol Lanckoroński in Rozdół. It is difficult to imagine that he could have overlooked it even if only due to the physical resemblance to its author. There are, however, no sufficient premises for attributing an inspiring role to the Italian master. Malczewski owed the idea of his composition rather to a familiarity with the Bible in which generational continuity and changes are depicted in an intriguing and, at the same time, poignant fashion.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies